Re: Webdav problemen na security update

On Mon, 24 Apr 2017 17:32:28 +0200
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> wrote:

> Toch niet heel vreemd. Doe maar eens als normale user:
> strace echo hoi > /hoi
>
> Dan geeft strace ook geen output. Blijkbaar geeft strace geen output
> als je ergens niet mag schrijven.

Ik weet niet wat voor systeem jij draait, maar hier:

$ strace echo hoi > /hoi
bash: /hoi: Permission denied

> Eerder deed ik het overigens als root. Dat is natuurlijk nog wel een
> verschil. Maar ook root mag niet overal schrijven en blijkbaar doet
> strace het dan niet.

Dat vraag ik me ernstig af. Tenzij je een dir te lijf bent gegaan
met chattr +i of dat je het op een NFS wilt wegschrijven waar root geen
toegang op heeft. Of draai je soms selinux? Of heb je misschien een
"exec 2>/dev/null" o.i.d. uitgehaald?

Heb je niet eenzelfde probleem als ik eerder beschreef, dan je geen
toegang hebt op een dir die veel hoger in de structuur ligt?

En heb je al een "shutdown -F -r now" gedaan?

-F: geforceerde diskcheck.

Ik roep ook maar wat hoor. Wellicht dat iemand anders wel de juiste
hint kan geven.

R.

--
richard lucassen