Re: Boot probleem, alleen knipperende cursor

On Sun, Jul 10, 2016 at 01:14:31PM +0200, Geert Stappers wrote:

> Dat "init=" aan de beurt komt, zo ver komt de beschreven boot niet.

Dat is niet zeker. Het kan zijn dat de KMS het niet zo goed doet, en KMS
kan getriggerd worden door een initscript.

init=/bin/bash kan in deze situatie wel degelijk helpen (maar ik ben het
wel met je eens dat het onwaarschijnlijk is).

> Dat zal meer zichtbaar maken.

> DEBIAN_FRONTEND is relevant voor Debian tools, zoals Debian-Installer.

Zoals je die vindt op een "Debian USB-stick", zoals beschreven? ;-)

> Memtest is een wat speciale kernel.
> Die kan geheel anders om gaan met video modes.

Ja, maar als het geheugen om zeep is, zal memtest dat wel aangeven.
Gezien de hardware omschreven werd als "ouder", is kapotte hardware
(waaronder geheugen) niet onmogelijk, en een memtest draaien is dan wel
een nuttige test.

> Kijk eerst hoe ver je komt met kernel bootparamater 'vga=0x303' ( is 'vga=771')
> Dat is 800x600x256. Lijkt mij een veilige waarde.

De vga= parameter wordt niet meer ondersteund op recente kernels. Je kan
wel proberen met "nomodeset", om kernel mode-setting (KMS) uit te
schakelen.

--
< ron> I mean, the main *practical* problem with C++, is there's like a dozen
       people in the world who think they really understand all of its rules,