Re: nouveau vs nvidia in combinatie met GTX 950M

Hoi,

Op 21-11-15 om 01:08 schreef Frank Voncken:
> Beste allen,
>
> Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft. Omdat het zo nieuw is, heb ik
> getracht Debian Stretch te installeren, omdat die beter overweg kan met
> de Skylake processor dan Jessie.

Mijn ervaring is, dat dat tegenwoordig niet meer echt opgaat.

Een nieuw Linux kernel wat in Stretch zit, zit na een paar dagen ook in
Jessie-backports om maar een voorbeeld te noemen. Datzelfde geldt vaak
ook voor Xorg drivers.

En mocht van iets om duistere redenen geen backport beschikbaar zijn,
dan is het vaak (maar niet altijd) vrij simpel om zo'n backport zelf te
maken. Je kunt ook de package-maintainer vragen een backport te maken.

Verder worden er ook regelmatig drivers geupdated in de stable-releases,
dus verbeteringen in Debian 8.2 ten opzichte van Debian 8.1. Dat zijn
backports van drivers in de kernel.

Ik werk normaal met Debian stable met eventueel een paar backports, en
meestal levert dat geen problemen op.

Groet,
Paul.

https://www.vandervlis.nl/