Re: Ubuntu als server i.p.v. Debian

On Thu, March 19, 2015 08:59, J.E. Roelofsen wrote:
> De LTS versies van ubuntu hebben voor een veel langere periode support dan
> Debian stable. Reden genoeg om voor Ubuntu te kiezen.

Debian LTS heeft 5 jaar security support op bijna alle packages. Ubuntu
LTS heeft 5 jaar security support op uitsluitend de packages in
Ubuntu-main, een veel kleinere set.

Ik zou dus zeggen dat de Debian LTS support minstens net zo goed is als
die van Ubuntu.

Mijn ervaring is dat Ubuntu als project zich ondanks de aanwezigheid van
een 'server' variant toch veel meer richt op de 'desktop experience' dan
Debian dat doet. Niettemin is het geen wereld van verschil.

Al met al voor mij genoeg redenen om voor Debian te kiezen op de server.

Groeten,
Thijs