Re: Clients identiek houden

Op 03-03-15 om 14:25 schreef Paul van der Vlis:

> Een punt is wel dat het UUID van het filesysteem en de swap correct
> moeten zijn, want dat wordt via rsync niet meegekopieerd. Een
> alternatief is eventueel in /etc/fstab en /boot/grub/grub.conf een
> devicenaam te gebruiken in plaats van het UUID.
> Het lastige van een filesysteem UUID is dat je het alleen kunt aanpassen
> als dat filessysteem niet gemount is,

Ik ben erachter gekomen dat "update-grub" het UUID uit de partitie haalt
en aanpast in /boot/grub/grub.cfg. Dat wist ik nog niet.

Uiteraard wijzigt dit niet het UUID in /etc/fstab, daar moet het ook nog
gewijzigd. Ik denk dat ik daar een device naam ga gebruiken.

( Uiteraard kan ik op die naam ook zoek en vervang doen met een UUID,
waarschijnlijk is er ook ergens al een scriptje wat zoiets kan. )

Overigens weet ik niet of het mogelijk is om update-grub te draaien na
het rsyncen.

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl