Re: always_bcc / mail archive

Op 03-03-14 20:13, Winfried Tilanus schreef:
> On 03/02/2014 06:51 PM, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Toch niet eindeloos?

Ik geloof dat de belastingdienst 7 jaar eist. Googelen leverde dit op:

http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/45384-automatisering-bewaarplicht-van-e-mails.html
http://www.dezaak.nl/bewaartermijnen-voor-zakelijke-documenten-1709058.html

> Ook voor een backup geldt dat je de gegevens mag bewaren zolang het een
> doel dient en het gewicht van dat doel in verhouding is tot het bewaren.
> Dat je een paar volledige backups wilt bewaren, is doorgaans wel te
> verdedigen. Dat je jaren lang je backups bewaard in principe niet...

Mensen maken fouten en je kunt per ongeluk (of expres) een bericht
wissen uit een imap-box. Uiteraard komt het dan in een prullenbak, maar
ik maak toch regelmatig mee dat berichten of zelfs hele mappen zoek zijn.

Backups bij e-mail zijn vaak niet erg bruikbaar omdat als je het
terugzet de nieuwste mail mist. En als je het niet terugzet, dan kun je
er erg lastig bij komen en in zoeken.

Het lijkt me dus zeker te verdedigen dat je een always_bcc maakt als
onderneming, en dat lang bewaard.

Groet,
Paul.

--