Re: HP laserjet 6MP blanco paginas Debian 7.0 (64)

Op 18-01-14 23:25, dick kampman schreef:

> Het is gewoon  lastig ge-etter, waar ik uren tijd in moet steken.
> Terwijl ik gewoon aan het werk wil zijn.

Inderdaad heel vervelend.

Ik kwam laatst ook tegen dat ik via Iceweasel localhost:631 de default
options van een printer niet kon instellen. Het bleek te maken te hebben
met de NoScript plugin. Gebruik je die wellicht?

Met in NoScript de optie "Javascript algemeen toestaan (riskant)" aan,
gaat het wel goed. NoScript gaf geen melding dat het javascript
blokkeerde, dit lijkt dus een bug in NoScript.

Ook met een andere browser (Chromium) ging het goed.

> Ik constateerde dat in gedit de keus voor uiteenlopende formaten (ook A4
> dus) wel gemaakt kan worden, maar in Evolution-mail, en in LibreOffice
> niet. Het is mogelijk dat als ik die progs opnieuw zou installeren ik
> die mogelijkheid misschien wel zou kunnen krijgen, maar dat is me te
> veel werk.

Opnieuw installeren lijkt me niet de oplossing, want je installeert weer
hetzelfde. Als je de defaults terug wilt, dan is er eerder iets voor te
zeggen om je applicatie-directories in je homedirectory te renamen. Maar
ik denk niet dat hier de oplossing ligt.

Het zou ook een localization probleem kunnen zijn. Bijvoorbeeld omdat je
US-engels als taal gebruikt. Is dat het geval?  Een snelle oplossing is
dan soms om Iers-engels te kiezen (in Ierland gebruiken ze ook A4).

> Onder Ubuntu werkt eea wel goed. Misschien moet ik maar gaan uitwijken
> naar die distro, hoewel ik daar eigenlijk niet zoveel zin in heb.

Als je daar weer een ander probleem vind, ga je dan maar naar Mint?  Zo
blijf je bezig...

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl