Re: reparatie initrd

Op 2013-08-19 om 23:30 schreef Geert Stappers:

> Hallo ML,

Dat was de probleemomschrijving.

Dat was de vraag: Welk image te gebruiken om een initrd te herstellen?

> Die was voor mij van toepassing

De vraag nog een keer, opnieuw zonder vraagteken   :-)

> Is gelukt.
> Een betere afmelding is gepland voor woensdagavond.

De oorspronkelijke vraag werd beantwoord met "gewoon, debian-installer".
Inderdaad, daarmee heb ik de initrd kunnen herstellen. Dit is wat ik deed:

* debian-installer opgestart
* gekozen voor 'rescue'
* die vraagt dan ook voor taal, regio en zo
* debian-installer gaat verder (het is wel de installer, maar installeert niet)
* hardware detectie (automatisch)
* disk detectie (automatisch)
* toen werd gevraag om root file system aan te wijzen
* je komt dan in een chroot uit
* om ook de andere filesystems aan te koppelen:  `mount -a`
* `mount` liet nu inderdaad /boot gemount zien
  ( /boot is voor de laptop een apart f.s. ge-installeerd)
* toen pas update-initramfs
* exit om de chroot te verlaten
* d-i afsluiten om te herstarten

Groeten