Re: programma belastingdienst libXext.so.6 Debian

On 12/03/13 21:39, Frank Voncken wrote:

> En, heeft iemand nog idee hoe ik dit kan oplossen? Terminal geeft aan dat
> ib2012ux niet kan vinden en het dus niet kan afspelen. Ik ben nog altijd benieuwd!
>
> Frank

De foutmelding betekent dat hij iets anders niet kan vinden. Als hij het
commando zelf niet kan vinden zegt bash namelijk dit:

  matijs@walnut:~$ foob
  bash: foob: command not found

Terwijl als er een ander bestand mist je dit krijgt:

  matijs@walnut:~$ bash blub
  bash: blub: No such file or directory

Goed, ik heb het maar eens gedownload en krijg precies dezelde melding. Op goed
geluk maar eens `strings ib2012ux` gedaan om te kijken of daar wellicht
bestandsnamen uitkomen die onvindbaar zouden kunnen blijken. En ja hoor:
bovenaan prijkt /lib/ld-linux.so.2, en die is er niet.

  [matijs@walnut] apt-file search ld-linux
  libc6: /lib/x86_64-linux-gnu/ld-linux-x86-64.so.2
  libc6: /lib64/ld-linux-x86-64.so.2
  libc6-i386: /lib/ld-linux.so.2
  libc6-i386: /lib32/ld-linux.so.2

Even snel libc6-i386 installeren dus. En daarna krijg ik keurig:

  [matijs@walnut] ./ib2012ux
  ./ib2012ux: error while loading shared libraries: libXext.so.6: cannot open
  shared object file: No such file or directory

Zie verder de al gegeven oplossing om libXext.so.6 geïnstalleerd te krijgen.

Groet,
--
Matijs