Foutmelding van apt cronjob

Hallo,

Onderstaande bericht wordt dagelijks naar root gestuurd.

Het rare is dat ik gewoon commando's zoals "apt-get update" kan
uitvoeren, dan komt deze foutmelding niet.

Ik heb op het systeem wat apt lockfiles gevonden en die verwijderd, maar
het mocht niet helpen.

Als ik /etc/cron.daily/apt met de hand uitvoer, dan krijg ik geen
commandline terug. Op andere systemen wel.

/etc/cron.daily/apt is onderdeel van apt zelf.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groet,
Paul.

Subject: Cron <root@server> test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / &&
run-parts --report /etc/cron.daily )

/etc/cron.daily/apt:
/etc/cron.daily/apt: could not lock the APT cache while performing daily
cron job.
Is another package manager working?
run-parts: /etc/cron.daily/apt exited with return code 1

http://www.vandervlis.nl