tar: onbekende optie '--warning=no-timestamp'

Hallo,

Bij een upgrade liep ik tegen
  tar: onbekende optie '--warning=no-timestamp'
aan.

Daar ga ik vast nog een keer tegen aan lopen,
vandaar dat ik nodig vind om het hier te documenteren.
En waarschijnlijk hebben meer mensen er wat aan.

Eerst de herstelactie, klaar voor "knip & plak"

  aptitude install tar
  mkdir /tmp/fff
  cd /tmp/fff
  ar x /var/cache/apt/archives/tar_1.25-3_i386.deb
  tar xzf data.tar.gz
  which tar
  cp -p bin/tar /bin/tar
  aptitude install tar
  cd
  rm -rf /tmp/fff

En nu dan een toelichting.

In een nieuwe aptitude wordt de aanname gedaan dat er een nieuwe tar is.
Als die er echter niet is, kun je ook geen
  aptitude install tar
meer doen.

> [...]
| Wilt u verder gaan? [Y/n/?]
| Schrijven van uitgebreide statusinformatie... Klaar
| tar: onbekende optie '--warning=no-timestamp'
| Typ 'tar --help' of 'tar --usage' voor meer informatie.
| dpkg-deb: error: subproces tar gaf een foutwaarde 64 terug
| dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/tar_1.25-3_i386.deb (--unpack):
|  subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
| Fouten gevonden tijdens behandelen van:
|  /var/cache/apt/archives/tar_1.25-3_i386.deb
| E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Gelukkig dan wel reeds de download van de .deb gebeurd.
Dat package wordt dan handmatig uitgepakt en ge-installeerd.

Doe jullie voordeel met deze informatie.

Groeten
Geert Stappers
--
> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.