Re: Overgang naar dependency-based booting

Op 20100531 om 00:14 schreef Diederik de Haas:
> [...]

LSB: Linux Standard Base

> Hieronder zie je het relevante deel (LSB header) van een init-script
> dat ik voor subversion heb gemaakt.
> Het cruciale is de "### BEGIN INIT INFO" en de "### END INIT INFO"
> want die geven het begin en het eind van de LSB header aan.
> Daarnaast moet je elke regel met een hash (#) beginnen. Normaal betekend
> het commentaar, maar in dit geval dus eigenlijk niet.

De hash (#) is commentaar teken gebleven,
wat achter het hash-teken staat wordt _niet_ uitgevoerd.
Het is speciaal commentaar geworden,
het is te herkennen door andere programma's.

> cat /etc/init.d/svn
> #!/bin/bash
> ### BEGIN INIT INFO
> # Provides:          svnserve
> # Required-Start:    $local_fs $network
> # Required-Stop:     $local_fs $network
> # Default-Start:     2 3 4 5
> # Default-Stop:      0 1 6
> # Short-Description: Subversion
> ### END INIT INFO
>
> Dus ja, je zou het zelf kunnen corrigeren, maar ik zou het niet doen
> (in jouw geval). Beter kan je een bug indienen bij het bijbehorende
> package (als het nog niet gedaan is).

Beide dingen is nog meer beter, dan komt het namelijk eerder goed
op alle computers, dus ook die van jou.

> Voor zover ik weet is dependency based booting een release goal
> voor squeeze.

In ieder geval verkort het de opstarttijd.

Groeten
Geert Stappers