Re: file locking en OOo

hi,

> Hallo,
>
> Ik kom er tot mijn schrik achter dat file locking niet blijkt te
> functioneren in OpenOffice 2.4 met Lenny. Meerdere mensen kunnen dus
> tegelijk een bestand openen en hebben allen schrijfrechten. Dat was
> eerder niet zo.
>
> Het gaat in dit geval niet om Samba of NFS, maar om het lokale
> filesysteem (via een remote-oplossing kunnen immers meerdere mensen
> tegelijk inloggen).
> Maar bij andere klanten maak ik wel gebruik van Samba en/of NFS.
>
> In het bestand /usr/bin/soffice zie ik "FILE_LOCKING=auto", dit lijkt te
> [...]
Hier zijn we bewust geswitched van Openoffice 3.0 naar 3.1 vanwege
filelocking. Ik kwam er achter als gebruiker X met Word een .doc file
opende, en tegelijkertijd kon gebruiker Z het bestand openen met OOo.
Na de upgrade naar versie 3.1 was dat probleem in ieder geval opgelost.
Houd er wel rekening mee dat bepaalde bestanden inmiddels al "corrupt"
kunnen zijn.

Groet,
Martijn van Brummelen