Re: Ownership en permissies in een file?

Op 19.10.2009 schreef Paul van der Vlis:

> Wat ik echter niet snap is wat "xz" is.

xz, gzip, bzip2, maakt niet uit, als het maar in staat is om
datacorruptie te herkennen.

> Denk je dat mtree goed bruikbaar is onder Linux?

http://packages.debian.org/squeeze/freebsd-buildutils

Geen ondersteuning voor POSIX ACL, noch voor de ext-fs file
attributes (hoewel het origineel wel BSD file flags aankan).

De meeste verschillen tussen GNU/Linux en FreeBSD zijn vrij
redelijk opgelost, /behalve/ het ontbreken (in glibc) van
strvis(3). Dat ziet er wat knullig uit (is ook gemarkeerd
als FIXME), hoewel het hier (in mtree) geen kwaad kan.
Al met al zie ik zo gauw geen 'show-stopper' in de source.

Zelf zou ik vermoedelijk de voorkeur geven aan de pkgsrc
mtree (en dan zelf st_mtimespec aanpassen).

mvg,
Waldi