Re: Setup dialog igen ...?

On 12-05-15 at 12:48am, Flemming Bjerke wrote:
> Ja, klart uofficielle. Du tænker på at man blot kan installer via
> dpkg ... nåh, men det tror jeg ikke lige de havde forestillet sig.
[klip]
> Det er vist noget snask de har lavet fra egroupware ... Ideen er
> selvfølgelig at man hele tiden kan opdatere via apt. Men mon ikke jeg
> bare skal lave en installation via /var/www og så må opdateringerne jo
> komme ind i mellem.

Jeg ved ikke om der lå et reelt spørgsmål i ovenstående.

Ofte er udviklerne ved projekter som eGroupware ("upstream" som vi
kalder dem i Debian) gode til at få funktionalitet til at fungerere, men
knapt så gode til at sikre en robust drift - bl.a. undgå
sikkerhedshuller!

Jeg kan meget anbefale at du overvejer om det er risikoen værd at bruge
en groupware-løsning som ikke har været forbi Debian.  Du kan se nogle
alternativer her: http://wiki.debian.org/Groupware

Jeg kan ikke rigtigt anbefale noget af det, fordi jeg går skrappere til
værks og prøver helt at undgå PHP (som desværre rigtigt mange
groupware-løsninger er kodet i).  Jeg siger "prøver" fordi jeg endnu
ikke har et alternativ til webmail-programmet IMP. Jeg arbejder på, men
endnu ikke har pakkeklar, en webmail skrevet i Perl.

Måske Citadel passer til dine behov?

Jeg har store forventninger til SoGo som er ved at blive pakket i
øjeblikket.

Mvh. Jonas

--
 * Jonas Smedegaard - idealist & Internet-arkitekt
 * Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 [x] quote me freely  [ ] ask before reusing  [ ] keep private