Re: init.d/networking virker ikke

On Friday 26 June 2009 14:56:53 Jonas Smedegaard wrote:
> Kort svar: Brug denne kommando:
>
>    ifup -a

Ja, jeg kiggede i init.d/networking og prøvede ifup -a som jeg også chekkede
ud via man. Det hjalp ikke: Den påstår at der genstartes lige som ved
"init.d/networking start", men der sker ingenting. Jeg kan sagtens få den på
nettet med dhclient eller ifconfig mv. Så jeg tænkte at det måske var et eller
andet aktivering af ifup, og at en af jer kunne sige så skal du bare lige ....
Det er jo en nyinstallering af debian (uden desktop). Jeg har for øvrigt været
ude for det før hvor jeg ville lægge debian på en partition på min
kontormaskine. (Det fik jeg så ikke gjort noget ved.)

>/etc/init.d/* er (primært) til SysV dæmoner - og det er netværk ikke.
>Tidligere har det vist ganske rigtigt været aktiveret dér, men det var
>for ufleksibelt:

Hvordan startes netværk så default ved boot?

flemming