Re: kerne 2.6 på stable

Onsdag den 19. januar 2005 12:54 skrev Jonas Smedegaard:

> Du kan altid hente kildekoden til en Debian-pakke fra Sarge og lave en
> pakke under Woody til brug sammen med Woody. Dette gælder også 2.6-kerner.
>
> Hvad du dog i praksis vil opleve er - som du også selv beskriver - at
> pakken har afhængigheder af pakker som er nyere end dem du har installeret.
>

> Derfor: Hvis du spørger om det giver problemer at installere en
> Debian-pakke men ignorere pakkens afhængigheder til andre pakker, så er
> svaret JA.
>

> Hvad "backports" går ud på er at rekompilere Debian-pakker i et
> [...]

Hej Jonas

Jeg tror jeg kom til at bryde ind i tråden med et spørgsmål, som måske kunne
stilles bedre.

Det jeg mente var, at hvis man henter nyeste 2.6 kerne fra kernel.org og selv
laver sin egen deb pakke tilpasset sin hardwareplatform med make-kpkg osv.
Dvs. compiler kernen til en deb pakke på et woody-system uden at bruge en
eksisterende sarge/sid pakke, så kommer der vel ikke problemer med
afhængigheder eftersom man selv laver pakken (uden afhængigheder)?
Altså man backporter ikke.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Lars E. D. Jensen