Re: Problemer med installation af SpamAssassin

Hej,

fre, 2003-09-26 kl. 15:28 skrev David List:
> Jeg har anvendt SpamAssassin i en procmail recipe den senere tid, men nu
> vil jeg gerne prøve sa-learn for at få en bedre filtrering.

Det kan anbefales. bayesian filtering er noget af det gode.

> Jeg har tidligere anvendt
> apt-get install spamassassin
> og så har jeg kunnet anvende spamassassin fra kommandolinien. Jeg har
> dog ikke kunnet finde nogen 'sa-learn' kommando på systemet. Jeg har
> ledt helt fra / som root.

[boll@spoon ~/tmp]$ dpkg --contents spamassassin_2.60-1_all.deb|grep
sa-learn
-rw-r--r-- root/root     10246 2003-09-23 21:20:07
./usr/share/man/man1/sa-learn.1p.gz
-rwxr-xr-x root/root     22479 2003-09-23 21:20:06 ./usr/bin/sa-learn
[boll@spoon ~/tmp]$

/usr/bin/sa-learn skulle meget gerne existere.

> Dernæst har jeg så afinstalleret debian spamassassin pakken og prøvet at
> installere spamassassin som et CPAN modul. Installationen fuldføres dog
> aldrig. Jeg får undervejs en stribe fejlmeddelelser om syntaks fejl i en
> bestemt fil. Her er blot et lille uddrag:
[...]
> Hvordan har I andre fået installeret en brugbar spamassassin med
> sa-learn på Jeres system?

apt-get install spamassassin virker fint.
Hvad siger "apt-cache show spamassassin" hos dig?
Har du 3. parts arkiver i din /etc/apt/sources.list?
Check evt. hvad "apt-get install spamassassin --print-uris" giver.

--
Søren O.                                            ,''`.
                                                   : :' :