Re: Ncurses?

Morten Bo Johansen <mbj@spamfilter.dk> writes:

> Men netop det at der ikke er nogle "specific guidelines", betyder
> for mig at man kan bruge det som man har lyst.

Enig.

> Ved 4 års brug af Debian, har jeg aldrig haft nogen problemer
> med dette.

Det er da sikkert rigtigt, men jeg synes det er fjollet at oversætte
ting i /usr/src når det ligeså godt kan klares i ens hjemmekatalog, hvor
man vel at mærke ikke behøver specielle rettigheder.

En anden grund til ikke at lægge sin kerne-kildetekst i /usr/src/linux
er at logrotate tilsyneladende kigger der efter en System.map. Jeg har
i et godt stykke tid haft en ny kerne liggende klar på en maskine til
der bød sig en lejlighed til at genstarte den. Fordi en af mine venner
har placeret kerne-kildeteksten i /usr/src/linux på den, får jeg en gang
dagligt følgende pr. e-post:
/etc/cron.daily/logrotate:
Warning: /usr/src/linux/System.map has an incorrect kernel version.

Det er jeg godt træt af.

.Henrik

--
Ja selvfølgelig. I forventer vel ikke jeg skal give præcise utvetydige
oplysninger, vel? Det er det man har Makholm til.