Re: (deb-cat) LibreOffice i MariaDB/MySQL

Ho sento, no ho he provat ni gens ni gaire això que dius,
suposo que no et podré ajudar...

El Tue, Sep 12, 2023 at 09:05:56AM +0200, Narcis Garcia deia:
> Bon dia,
>
> Estic intentant crear un document de base de dades amb LibreOffice per a
> compartir, connectat a una base de dades del servei remot MariaDB.
> Em trobo que fer-ho mitjançant ODBC requereix algun tipus de configuració a
> l'entorn operatiu (poc portable),

I amb les altres opciosn no necessites configuració local ?
Al menys credencials o això ?

> mitjançant JDBC no funciona* (Prova la
> classe: No s'ha pogut carregar el controlador JDBC),

tens libmariadb-java instal·lat ?

> i directament funciona
> amb algunes mancances.
> «Connect directly (using MariaDB C connector)»:
>
> No desa claus primàries quan creo taules amb camps, i no reacciona quan
> demano crear un informe.

Ni idea, sembla alguna incompatibilitat.
Ho fa indiferentment del tipus de dades dels camps clau ?

> A més a més, si ho deixes obert perd la connexió i cap tancar tot el
> LibreOffice per a poder tornar a obrir i que connecti.

M'imagino que algun timeout es deu poder configurar per algun lloc,
wait_timeout, interactive_timeout...
però si no vols configuracions locals ja no sé...

De detalls així suposo que ja en saps buscar tu...
https://stackoverflow.com/questions/51506416/mariadb-server-times-out-client-connection-after-600-seconds

A mi em sonava que sense tancar el LibreOffice podies obrir i tancar
connexions, però potser no ho recordo bé o ha canviat en les versions
actuals.

> ¿Algú s'ha barallat amb aquest tema i pt fer recomanacions?

Poc i fa massa temps. Ho sento. Sort.

> El què busco és una forma senzilla de què, entre vàries persones cadascuna a
> casa seva, introduïm dades a una base de dades mitjançant un formulari, i
> podem treure un llistat.
> Que no requereixi cap coneixement tècnic per a utilitzar-ho per primera
> vegada.

Ni flors, Nextcloud forms ?
Framaforms ?
https://framaforms.org/abc/ca/
Framacalc ?
https://framacalc.org/abc/ca/

Però la funcionalitat pot no quadrar i instal·lar o mantenir el teu
servidor pot ser massa feina.

En tot cas si vas per ODBC, JDBC, etc. tingues en compte si les dades
van xifrades o no per la xarxa.

Per a xifrar-les normalment caldria configurar claus i certificats al
servidor (i si vols al client per autenticar però això és més
configuració local i igual no vols). I si la CA del certificat de
servidor no és pública, o no et vols refiar de totes les CAs
públiques, o vols fer alguna mena de pinning, potser configurar
truststores i mandangues a cada client...

> LibreOffice: 7.4
> Debian: 11
> (*) El paquet libreoffice-base-drivers està instal·lat, que inclou JDBC.

Sospito que inclou part de JDBC, el costat de l'aplicació, però no el
costat de la BD, i llavors falta un controlador JDBC (en java)
específic per a la BD, que seria libmariadb-java, però tampoc he
provat ara fa poc.