Re: (deb-cat) debian-installer fosc, teclat català

Responent en Joan (ja rebo bé l'humor), crec que els fabricants no s'equivoquen amb el teclat «espanyol», ja que està dedicat a l'estat espanyol o regne d'espanya. L'idioma espanyol no existeix, així que el teclat «espanyol» no està dedicat a una llengua sinó als idiomes d'un territori.

On jo visc seria fantàstic que unifiquessin un teclat «pirinenc» i així s'acomodaria a tots els idiomes de les dues vessants de la serralada. Però això és un tema de maquinari i no pas de programari. El programari ha de tenir en compte la realitat del maquinari, perquè sinó les confusions poden donar sorpreses quan canviï el maquinari.

El 25/5/23 a les 8:14, Narcis Garcia ha escrit:
En poques setmanes es publicarà la nova versió Stable de Debian, la 12 (bookworm), i estic provant la 3a candidata (RC3):

https://cdimage.debian.org/cdimage/

M'alegro que creixi la preocupació per la salut visual, i el debian installer (sobretot en mode text) permeti el tema de colors fosc.

He observat també que se segueix oferint una distribució de teclat que no existeix: Català. Si un dia un fabricant en fa un d'específic, esperem que no resulti incompatible amb les instal·lacions fetes fins avui.

--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.