Apropos el cron d'usuari ...

Bones,

Ja fa temps que a l'escola on em guanyo les garrofes com a profe multiusos, vaig optar per virtualitzar els quatre equips Windows 10 que s'hi utilitzen, de manera que vaig confeccionar un parell de guions, l'un amb Bash + Yad per programar l'hora de fer la còpia de seguretat de la màquina virtual i l'altre per gestionar les operacions associades, pujada a Mega, notificació per correu, etc ... el cas es que per evitar intervencions de l'usuari final quan s'iniciava la còpia de seguretat bloquejava la pantalla amb xtrlock.

#Bloquegem la pantalla
export DISPLAY=":0.0"

/usr/bin/xtrlock &

La cosa funcionava de conya amb Bullseye, però en algun d'aquests moments tontos que et visiten de tant en tant i malgrat múltiples experiències al respecte, vaig acabar passant el muntatge a Testing i ara, la pantalla només es bloqueja si abans he obert un terminal o si l'executo directament des d'un terminal.

Entenc que es un tema de l'entorn del cron de l'usuari, però malgrat potinejar al respecte no he trobat com apedaçar-ho. Així que si algú de vosaltres em pot orientar una mica li ho agrairé.