Re: Escriptori Mate per defecte?

Hola Narcis,

> Estic provant amb debian-buster-DI-rc1-amd64-DVD-1 (sense
> connexió a internet) i veig que al pas del DebianInstaller
> amb Tasksel l'escriptori seleccionat per defecte ja no és
> Gnome sinó Mate.

Doncs a mi una netinstall m'ha instal·lat Gnome.

> Mate no requereix Systemd com ho fa Gnome, la qual cosa em
> sembla molt bé, però em desperta la curiositat saber si a
> Debian s'ha decidit que Systemd ja no sigui un requisit, o
> si està previst que sigui reemplaçable per altres sistemes
> d'inici.

La decisió que es va prendre fa temps és que systemd era l'opció
per defecte, no que fos un requisit. Passa que és un requisit
per alguns escriptoris (com ara Gnome) i això fa que sigui més
complicat de fer-ho flexible. Potser el que passa és que a mesura
que la gent dedica més temps a fer-ho flexible, l'experiència per
als que volen evitar systemd millora.

Salut,
Alex

--