Re: Em podeu donar un cop de ma amb un bug?

Àlex <alex@probeta.net> writes:
> Sí així vaig fer. Vaig descarregar el nucli 4.9 de la Debian estable i
> el vaig instal.lar, i quan vull veure vídeo arrenco amb aquest nucli.
> Des de la versió 4.14 a la 4.19 la cosa ha anat malament i no sé si amb
> el temps es corregirà, però sempre puc canviar de hardware gràfic.
>
> A internet vaig llegir usuaris de Linux amb problemes semblants que
> comentaven que encara guardaven la partició de Windows per poder veure
> vídeos, i em va sabre greu.

A vegades hi ha algun problema, però en general les targetes AMD estan
ben suportades a Linux.  Un dels motius és que AMD col·labora amb els
programadors dels drivers oberts, a diferència d'altres fabricants.

Fa bastant temps vaig tenir un problema semblant al teu.  Al final els
de Xfce em van recomanar que utilitzés el driver X11 "modesetting" en
lloc del "radeon", i es va solucionar.  Tampoc tinc gaire idea de com
funciona el sistema gràfic de Linux, però em sembla entendre que
actualment el driver de X11 és un driver genèric per a totes les
targetes (el tal "modesetting"), i el driver específic per a cada
targeta ara es troba integrat en el kernel.  L'usuari no ha de
configurar res.  Si ho tens de l'altra manera, es van trencant coses
perquè els drivers antics de X11 actualment ja no es desenvolupen.