Re: Polemica amb la UOC sobre el programari lliure

2016-05-14, 21:52 (+0200); Alex Muntada escriu:
> Està al correu del gilug que jo esmentava:
> http://modeling-languages.com/very-large-community-software-development-erc/

Diu el seu objectiu és investigar un model de governança més obert,
transparent i democràtic.  No tinc res en contra d'investigar eines que
permetin que hi hagi més transparència o facilitar la participació.  El
problema és la paraula "democràtic"...

> Estic d'acord que l'analogia no és correcta. Està clar que els
> usuaris tenen forma d'influir directament en el futur del codi
> de diverses formes (traduccions, informes d'error, tutorials,
> desenvolupament de millores, etc.).
>
> Seria interessant conèixer amb més detall a què es refereixen
> els autors perquè al meu entorn social tampoc puc influir tant
> com jo voldria moltes vegades. Potser amb algun exemple seria
> més fàcil de veure què volen dir.

Ells diuen que volen donar "poder de decisió als usuaris" i que d'aquesta
manera s'evitarien forks i duplicació de recursos.  Posen l'exemple de
node.js.

Què vol dir donar poder de decisió als usuaris?  No pot ser el dret de
veure, modificar i redistribuir el codi font, perquè aquest dret ja el
tenen.  Tampoc pot ser donar el control a la comunitat sobre el nom del
projecte, ja que això no evita escissions.  La única interpretació possible,
per mi, és que proposen un model on els usuaris decideixin de forma
democràtica sobre l'assignació els recursos del projecte.  Però això implica
apropiar-se de la "força de treball" de les persones que contribueixen al
projecte i seria una aberració.

Actualment, els usuaris poden

- contribuir directament al projecte
- suggerir a altres persones que facin contribucions
- pagar a altres persones a canvi que facin contribucions

i no poden

- obligar a ningú a contribuir al projecte.

El motiu és que en una societat lliure la força de treball és un recurs
privat de cada individu, i per tant la decisió de contribuir a un projecte
amb aquesta força de treball és una decisió individual que no pot estar
subjecte a la democràcia.

Home, potser tècnicament és cert que aquest model no és democràtic, però és
que és una bogeria argumentar que hauria de ser democràtic.

L'estudi en si ja ha quedat clar que no és un estudi rigorós.  Són dades
selectives i superficials per justificar la seva proposta d'investigació.