Re: problemes amb router 3cradsl72 wireless i tarja marvel yukon

El Dijous 30 Juny 2005 14:42, rpb va escriure:
> A Dijous 30 Juny 2005 10:44, Jaume Sabater va escriure:
>
> Doncs pot ser una opció... el problema és que mai he fet una cosa així, no
> estic segur de saber-ho fer. Un altre problema és que hi ha 2 màquines a
> casa que es connecten per wifi, o sigui que la cosa se'm complica al haver
> d'instalar una wifi a la màquina linux que faci de punt d'accés, o bé que
> el router 3com, apart de monopuesto, faci de punt d'accés (tot això ho dic
> sense saber massa de què parlo). O sigui, que probablement es pugui fer
> però representaria deixar uns dies sense internet a la familia (doncs segur
> [...]

Per fer treballar el teu linux com a router et recomano que et miris algun
tutorial sobre el tema, les iptables, etc.

En principi no és massa complicat, només has de tenir en compte que el teu
linux, a part de fer de router (echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward), ha
d'enmascarar les IPs privades a la teva IP pública (això ho has de fer amb
les taules "nat" de l'iptables).

Segurament, al tenir el router i el hub en el mateix dispositiu, hauràs de fer
ipaliasing de la ethernet del teu linux, per tal que, amb una IP vegi el
router, i amb l'altra vegi la xarxa wifi. Quan fas ipaliasing deixes de poder
seleccionar els paquets IP per la interfície, doncs tots entraran i sortiran
per la mateixa.

Posteriorment, quan vegis que el teu linux fa bé de router i enmascara bé les
teves IPs privades, pots aprofitar per currar-te una bona taula "filter" amb
les iptables.

Espero no liarte més de lo que estas ;PPP
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona