Re: [RFR] po-debconf://mysql-dfsg-5.0

Hoi Eric,

Goed om te zien dat je meehelpt met vertalen :)

On Saturday 21 July 2007 21:01, Eric Spreen wrote:

> msgid "A file named /var/lib/mysql/debian-*.flag exists on this system."
> msgstr "Er bestaat een bestand genaamd /var/lib/mysql/debian-*.flag op dit
> systeem"

Hier mist een punt achter.

> "Such file is an indication that a mysql-server package with a higher
> version " "has been installed earlier."
> msgstr "Dit bestand kan aangeven dat een mysql-server-pakket van een
> nieuwere versie is geinstalleerd."

s/geinstalleerd/geïnstalleerd/

> "There is no guarantee that the version you're currently installing will be
> " "able to use the current databases."
> msgstr "Er is geen garrantie dat u na de installatie van deze versie de
> huidige databases kunt blijven gebruiken."

s/garrantie/garantie/

> "You should also check the permissions and the owner of the /var/lib/mysql
> " "directory:"
> msgstr "U zou ook de rechten en de eigenaar van de /var/lib/mysql directory
> moeten bekijken:"

In de oorspronkelijke tekst gaat het meer over "controleren" dan "bekijken",
dus dat zou ik overnemen omdat het iets concreter is wat je moet doen.

> "De wijze waarop wachtwoorden werden bewaard in oudere MySQL-clienten op
> DEBIAN was niet erg veilig. Dit is verbeterd, maar helaas zullen
> programma's van computers die Debian 3.1 Sarge " "draaien, geen verbinding
> meer kunnen maken met accounts die nieuw zijn, of " "waarvan het wachtwoord
> is gewijzigd. "
> "Zie /usr/share/doc/mysql-server-5.0/"
> "README.Debian."

s/DEBIAN/Debian/
Die laatste zin over README.Debian staat niet (meer) in het origineel.

Verder prima!

groeten,
Thijs