Låsa användare till sitt /home

Hej

Har för ett litet tag sedan satt upp en debian webserver.
Jag skulle vilja låsa mina användare till enbart sitt home. Så när dom kör Telnet eller SSH så ska dom inte kunna flytta sig utanför tex /home/kalle. Dom ska dock kunna skapa egna kataloger/filer och röra sig i dessa, men inte ta sig längre upp än till /home/kalle i strukturen.

Jag har hört att det ska vara lite knepigt, och jag är ingen guru på linux överhuvud taget.
Jag behöver alltså exempelkoder för att kunna göra detta.

Mvh Marcus